4 Mart 2017 Cumartesi

Bir Güzel Kadın Jale Demirdöğen

Kitap okumanın zevkinden kendinizi mahrum bırakmayın. Bir kitap ki sizi gülümsetebilir, sevindirebilir bir kitap ki sizi öyle içten öyle samimi bir şekilde ağlatabilir. Bir kitap ki sizi bambaşka dünyalara götürebilir, sizi yeni insanlarla hatta öyle samimi, öyle içten, öyle güzel insanlarla tanıştırabilir. Her kitap yazan güzel insandır demiyorum efendim, her kitap güzeldir diye bir iddiam da yok ancak kitap okumanın heyecanı ve zevki bambaşka bu hazzı yaşamadan ölmeyin...

Jale abla ile Leyl: Aşkın Karanlık Yüzü kitabıyla tanıştım hatta asıl tanışmamıza vesile olan kitap "Mutsuz Çocukların tanrısı isimli kitabı olmuştu. İlk önce dediğim gibi Leyl Aşkın karanlık yüzü isimli kitabını almıştım, bir süre sonra da mutsuz çocukların tanrısı isimli kitabını aldım ancak ilk başta iki kitabın da Jale ablaya ait olduğunu fark etmemiştim. Bunun bir tesadüften daha fazlası olduğunu düşündüm ve dediğim gibi tesadüf değildi çünkü kitapta Tayfun isminde bir karakter vardı. Bunu fark ettiğimde çok ayrı bir heyecan ve haz duydum. Hatta kitabın sonuna not yazmıştım;


Tayfun burada da kaybetmişti,
Tıpkı okuyan gibi
Tıpkı başka bir Tayfun
Başka bir karakteri okuyan
Gerçek Tayfun gibi
Şimdi bir soru
Hangisi, hangisine benziyordu
Sahi ne önemi vardı ki
Tayfun'lar kaybederdi...

17.09.2015 02.46

Bu notu yazdığım an bunu Jale ablaya da göstermeliyim dedim kendi kendime ve ilk kitap fuarında aradım, taradım ve ona ulaştım. Elimdeki kitabın ilk basım olduğunu görünce ayrı bir keyifle kitabı imzaladı ancak imzadan önce en arkadaki yazıyı okuttum, bu ufak yazı onun da hoşuna gitmişti ve imzasını atarken bu yazıya atıfta bulunmuştu;

Sevgili Tayfun,
Belkide kaybetmez Tayfun'lar ve diğerleri de;
Aşkın katili değil de şairi olurlarsa;
Ne dersin?
Sevgilerle

Jale Demirdöğen

Fotoğraf isteğimi de geri çevirmedi ve beraber bir fotoğraf çekildik...


Bu pamuk yürekli, güzel insan öyle içten, öyle samimi kadındı ki kitap gibi dedikleri türde her sayfasında yeni bir dünya ile karşı karşıya kalıyorsunuz. Bir süre sonra sosyal medyadan da takip etmeye başladım. Dedim ya her sayfada ayrı bir dünya diye işte tam karşılığı olarak sosyal medyadaki paylaşımları da ayrı bir güzel. Hele ki her akşam paylaşmış olduğu plakların tarifini yapamam ama siz de onu takip edip bu hazzı yaşayabilirsiniz...

Kendini yükseklerde gören birisi değil ancak biz okurlarının en azından benim gözümde yüksekten daha yüksek bir yerde çünkü böyle güzel insanların sayısı azaldı efendim. Güzel insanlara ve bu güzel insanların ortaya çıkarmış oldukları işleri takip etmeyi ihmal etmeyin bir zahmet...

Daha sonralarında bazı konularda yardımcı olmayı da ihmal etmedi. Önümüzdeki kitap fuarını iple çekiyorum, bu güzel kadın ile bir kare fotoğraf daha çekilmek ve birkaç cümle de olsa sohbet edebilmek için, inanın okuduğunuz kitaptan daha fazla yazarını seviyorsunuz. Bu kimilerine göre değişebilir, ne de olsa öznel bir cümle beni kanıksamayın efendim...

Çok az şey bilip çok şey bilmek gibi bir durum bu, yüreği ayrı güzel, kendisi ayrı, kalemi hele ki kitapları ve plakları ayrı güzel. Onun kadar iyi bir yazar olmak da hedeflerim arasında umarım bir gün o da benim kitaplarımı okuma fırsatı bulur, bunu tüm kalbimle diliyorum...

Siz siz olun kitapları İhmal etmeyin hele ki yazarlarını hiç ihmal etmeyin...

Bir Güzel Kadın Jale Demirdöğen
İyi ki varsın
Yüreğine sağlık
Öpüyorum kalem tutan ellerinden
Önünde saygıyla ve sevgiyle eğiliyorum
Ne yüreğin,
Ne de kalemin kırılmasın hiçbir zaman
Rabbim yar ve yardımcın olsun
Sevgiyle,
Saygıyla,
Ve edebiyatla kalın
Hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder